جایگزینی کارت هوشمند ملی به جای گذرنامه

اصلی‌ترین نقش کارت هوشمند ملی، شناسایی و تصدیق هویت ایرانیان در فضای سایبر است، به همین منظور در طراحی و ساخت اجزاء کارت از جمله تراشه، زیر ساخت امنیتی ویژه ای در نظر گرفته شده است.

قائم مقام مجری طرح کارت هوشمند گفت: با توجه به پتانسیل‌های کارت هوشمند ملی، این کارت پتانسیل جایگزینی گذرنامه را داشته و می‌تواند جایگزین این اوراق شود.


محمد ابراهیم طریقت در گفت‌وگو با برنا افزود: اصلی‌ترین نقش کارت هوشمند ملی، شناسایی و تصدیق هویت ایرانیان در فضای سایبر است، به همین منظور در طراحی و ساخت اجزاء کارت از جمله تراشه، زیر ساخت امنیتی ویژه ای در نظر گرفته شده است.


قائم مقام مجری طرح کارت هوشمند ملی در ادامه اظهار داشت: کارت هوشمند ملی آن دسته از خدماتی را که وابسته به تصدیق هویت ایرانیان است، پشتیبانی می کند.


وی همچنین گفت: با توجه به ظرفیت های کارت هوشمند ملی، دستگاه متولی پاسپورت می تواند از پتانسیل های کارت هوشمند جهت صدور گذرنامه به عنوان یک سند هویتی مشابه کارت هوشمند ملی بهره گیری کند.


قائم مقام مجری طرح کارت هوشمند تصریح کرد: از آنجایی که پاسپورت برای شناسایی و تصدیق هویت صاحب آن در سایر کشورها مورد استفاده قرار می گیرد، جایگزینی کارت هوشمند ملی به جای گذرنامه در خارج از ایران از الویت های صدور کارت هوشمند ملی است، اما در حال حاضر در برنامه ریزی های انجام شده این امر لحاظ نشده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا